VanilaGalaxy

Rumah atas pokok. Abah baru jer buat. Boleh lah jadi markas rahsia lepas ni. Teringat cerita P. Ramlee cite rumah atas pokok yang kena potong tuu.

Abah saya seorang yg kreatif & pandai bertukang. Bersyukur sgt dapat seorang abah yang multitasking.

#RumahAtasPokok (at Kuala Lumpur)

Rumah atas pokok. Abah baru jer buat. Boleh lah jadi markas rahsia lepas ni. Teringat cerita P. Ramlee cite rumah atas pokok yang kena potong tuu.

Abah saya seorang yg kreatif & pandai bertukang. Bersyukur sgt dapat seorang abah yang multitasking.

#RumahAtasPokok (at Kuala Lumpur)

Roda-roda Kuala Lumpur

#VGStory : Petang tadi menghabiskan masa bersama abah tersayang. Mula-mula pergi Lowyat, nak hantar external hard disk dkt sana sbb rosak. Pikir boleh backup, sekali langsung tak boleh backup, nasib baik boleh tukar ganti. Banyak data hilang sbb aku buat backup only in that external hard disk. Lepas tuu pergi Jalan Pasar, sempat beli makanan Hijau (nick name 4 my kura-kura). Memang waktu bela dulu, beli makanan dia dkt Jalan Pasar. Rindu dekat dia sbb dulu aku lah yg bagi dia makan, main kejar2 dgn dia, usap kepala dia, mandikan dia dsb. Lepas tuu abah bawak pergi sekolah mak sbb nk lawat Hijau. Lepas tuu bagi lah dia makan sbb selama dia duduk sekolah mak dia asik makan kangkung jer. Tadi dia makan dengan semangat betul. Seronok tengok dia makan. Tapi tak sempat nak sentuh dia. Nanti kita jumpa lagi yea Hijau, inshaallah ๐Ÿ˜Š

Iโค๏ธ๐Ÿข

#Hijau (at SK Kampung Bharu)

Roda-roda Kuala Lumpur

#VGStory : Petang tadi menghabiskan masa bersama abah tersayang. Mula-mula pergi Lowyat, nak hantar external hard disk dkt sana sbb rosak. Pikir boleh backup, sekali langsung tak boleh backup, nasib baik boleh tukar ganti. Banyak data hilang sbb aku buat backup only in that external hard disk. Lepas tuu pergi Jalan Pasar, sempat beli makanan Hijau (nick name 4 my kura-kura). Memang waktu bela dulu, beli makanan dia dkt Jalan Pasar. Rindu dekat dia sbb dulu aku lah yg bagi dia makan, main kejar2 dgn dia, usap kepala dia, mandikan dia dsb. Lepas tuu abah bawak pergi sekolah mak sbb nk lawat Hijau. Lepas tuu bagi lah dia makan sbb selama dia duduk sekolah mak dia asik makan kangkung jer. Tadi dia makan dengan semangat betul. Seronok tengok dia makan. Tapi tak sempat nak sentuh dia. Nanti kita jumpa lagi yea Hijau, inshaallah ๐Ÿ˜Š

Iโค๏ธ๐Ÿข

#Hijau (at SK Kampung Bharu)

๐Ÿ“ขKonvoi Honk4Gaza๐Ÿ“ข

KUALA LUMPUR, 31 Ogos - Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) dengan kerjasama Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) cawangan Kuala Lumpur telah mengadakan Konvoi Honk4Gaza. Konvoi ini bermula pada pukul 10 pagi dan berakhir pada pukul 12.30 tengah hari. Sebanyak 20 buah kereta mengikuti konvoi ini dan seramai 35 orang peserta yang hadir. Kereta konvoi yang dihiasi dengan ‘sticker’ “We Are All Al-Qassam”, banting, bendera Palestin dan bendera Malaysia; menjadi tanda kepada kereta yang mengikuti konvoi ini. Turut diadakah demo boikot aman di perkarangan pintu masuk McDonald, Petronas NKVE yang merupakan salah satu checkpoint yang dilalui oleh konvoi ini. Konvoi diakhiri dengan bacaan qunut nazilah yang dibacakan oleh saudara Ghazali Yaid dan beberapa rangkap sajak yang dibaca oleh sukarelawan Aman Palestin, Kak Tun. Sambutan yang baik daripada orang awam yang membunyikan ‘honk’ sebagai tanda sokongan kepada Gaza. Temui kami di Himpunan Solidariti Ummah yang akan diadakan pada 13 September 2014 bertempat di Stadium Tertutup Nilai, Negeri Sembilan.

#BulanKemarahanUmmah #Fight4Gaza #WeAreAllAlQassam #Honk4Gaza #HimpunanSolidaritiUmmah #Boikot #BKUKL #KualaLumpur #ISMA #PEMBINA

Salam Merdeka (at UM)

Salam Merdeka (at UM)

Kemenangan Gaza,
Hadiah buat ummah, pelakar sejarah baru dunia.

#weallalqassam #fight4gaza #bulankemarahanummah

Kemenangan Gaza,
Hadiah buat ummah, pelakar sejarah baru dunia.

#weallalqassam #fight4gaza #bulankemarahanummah

Saya sudah pijak, anda bila lagi?

#bulankemarahanummah #pembina4gaza #fight4gaza #weallalqassam  (at McD, Masjid Jamek)

Saya sudah pijak, anda bila lagi?

#bulankemarahanummah #pembina4gaza #fight4gaza #weallalqassam (at McD, Masjid Jamek)

Errr…Hai nama saya @vanila_galaxy 

#VanilaRT #VGstudio #Anime #MangaStudio #Sketch #Art #Artwork #DigitalArt #Doodle (at VG Studio)

Errr…Hai nama saya @vanila_galaxy

#VanilaRT #VGstudio #Anime #MangaStudio #Sketch #Art #Artwork #DigitalArt #Doodle (at VG Studio)

Kuala Lumpur, 23 Ogos - Salah seorang sukarelawan yang mengikuti Demo Boikot sempena Bulan Kemarahan Ummah yang diadakah di McD berhampiran Masjid Jamek pada hari sabtu yang lalu. Demo Boikot ini merupakan program yang dianjurkan oleh Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) cawangan Kuala Lumpur. Jamaatunaliah Mat Ludin yang dikenali sebagai “Kak Tun” turut menjadi salah seorang daripada sukarelawan yang mengikuti demo boikot ini. Beliau turut menyampaikan sajak yang bertajuk “Gaza Vs Zionis”. Demo boikot ini dijalankan secara aman demi menunjukkan kemarahan umat Islam yang menentang kekejaman regim zionis ke atas rakyat Gaza. Ayuh sertai kami!

#Pembina4Gaza #WeAllalQassam #Fight4Gaza #BulanKemarahanUmmah #PembinaUM #MenerajuArusMahasiswa #AmanPalestin #ISMA #KL #Boikot #VanilaRT (at We Are All al-Qassam)

Kuala Lumpur, 23 Ogos - Salah seorang sukarelawan yang mengikuti Demo Boikot sempena Bulan Kemarahan Ummah yang diadakah di McD berhampiran Masjid Jamek pada hari sabtu yang lalu. Demo Boikot ini merupakan program yang dianjurkan oleh Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) cawangan Kuala Lumpur. Jamaatunaliah Mat Ludin yang dikenali sebagai “Kak Tun” turut menjadi salah seorang daripada sukarelawan yang mengikuti demo boikot ini. Beliau turut menyampaikan sajak yang bertajuk “Gaza Vs Zionis”. Demo boikot ini dijalankan secara aman demi menunjukkan kemarahan umat Islam yang menentang kekejaman regim zionis ke atas rakyat Gaza. Ayuh sertai kami!

#Pembina4Gaza #WeAllalQassam #Fight4Gaza #BulanKemarahanUmmah #PembinaUM #MenerajuArusMahasiswa #AmanPalestin #ISMA #KL #Boikot #VanilaRT (at We Are All al-Qassam)

Masih dalam proses untuk disiapkan..hopefully siap arr, slalunya setakat sketch jer, bila warna malas nak buat.

Ps: Adalah siket macam rupa aku..cewahh ๐Ÿ˜…โœŒ๏ธ

#Sketch #DigitalArt #Art #VanilaRT #VGstudio #MangaStudio #Artwork (at VG Studio)

Masih dalam proses untuk disiapkan..hopefully siap arr, slalunya setakat sketch jer, bila warna malas nak buat.

Ps: Adalah siket macam rupa aku..cewahh ๐Ÿ˜…โœŒ๏ธ

#Sketch #DigitalArt #Art #VanilaRT #VGstudio #MangaStudio #Artwork (at VG Studio)

๐Ÿ‘ถ

๐Ÿ‘ถ